tisdag 10 december 2013

Slutet av sommaren 2013

Här ligger jag hemma och är sjuk tyvärr, men känner att jag är på bättringsvägen. Tyvärr muntrar inte vädret upp mig särkilt mycket. Det är faktiskt december och det innebär snö och inte regn. Blir så trött på det. Hoppas det blir snö till jul i alla fall.

Men nu ska jag äntligen summera klart min sommar. Efter att vi varit i USA kom vi hem till ett underbart varmt och härligt Sverige. I mitten av juli var vi på läger med Vineyard (kyrkan vi är med i) samt alla Vineyardkyrkor i hela Norden. Vi höll till i Nyhem utanför Mullsjö i Småland. Jag och min man tältade i närheten av några vänner. Om dagarna var det olika seminarium och jag höll i dans för ungdomarna och gympa för alla åldrar. Det var så kul. Vi hade även vädret på vår sida och man kunde bada i sjön och bara ligga i solen och ha det skönt.


Här är en bild på ett lovsångsband och med glädje kan jag berätta att de är från min kyrka! Så kul att ha så duktiga musiker runt sig.


Efter lägret tog vi en sväng förbi Borås och hälsade på en vän samt var i Ullared. Dit åker jag varje sommar. Det är en tradition som aldrig kommer brytas...


Resten av ledigheten tillbringade vi i Småland hos våra föräldrar. Vi var i skogen och plockade både svamp och bär, umgicks både ute och inne, träffade vänner och släktingar, spelade spel, grillade, promenerade och massa annat mysigt.


Jag, min man, mamma och pappa var på konsert på Fredrikskans i Kalmar. Vi såg Gyllene Tider. De var så otroligt bra, Först satt vi på läktaren och hörde förbandet men när GT började spela kunde vi inte sitta kvar...vi ville ju dansa och hoppa till den fantastiska musiken!


Några gånger hann vi även med en tur på sjön. Vi fiskade och badade. Njöt av solen och lugnet som infinner sig när man väntar på att fisken ska nappa.


En dag var vi på Öland med min mans syster och hennes sambo och tittade på deras blivande hund. Så söt liten sibirien husky med ett brunt och ett blått öga. Det var fem vilda valpar som mötte oss och ville leka. Så mysigt! Efter att vi lekt med dem grillade vi och åt sedan efterrätten ute på Alvaret i solnedgången. Helt underbart!!


I augusti började vi och jobba men hann ändå med två bröllop. Båda paren har vi lärt känna här i Stockholm men ingen av dem kommer egentligen från huvudstaden. Båda bröllopen var helt magiska och paren var så vackra. Paret nedanför gifte sig utanför Rimforsa i en fin kyrka mitt ute på landet. Så romantiskt!! 



Ja, det var nog hela min sommar 2013. Nu längtar jag till julen och ser så fram emot att få fira den i mitt älskade Småland.

Önskar er alla en fin dag!

   fru Stiernspetz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar