söndag 30 september 2012

Äppelpaj


Hösten för mig kännetecknas bland annat av äpplen och vad är inte godare än att göra en äppelpaj. Denna paj har Roy Fares inspirerat mig till och receptet finner ni på svt.se på Go´kvälls sida. I tisdags när mina syjunta-flickor skulle komma bestämde jag mig för att göra paj och resultatet ser ni på bilden. Men det var inte bara de som fick njuta av pajen utan även min man, min vän S som kom på besök i onsdags och så vår husgrupp från kyrkan (bönegrupp kan man även säga..vi ses varje torsdag, äter gott tillsammans, pratar om livet, ber och läser bibeln, fantastiskt tycker jag ). Idag är det söndag och pajen är fortfarande inte slut. Bara så ni vet så räcker den länge då den blir rätt mastig men ortroligt god.

Hoppas ni alla får en fin söndagskväll
/fru Stiernspetz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar