söndag 15 juli 2012

Mina gråa sockor!

Gråa är mina fina raggsockor
 som jag stickat. Grått kan ses som
 en tråkig färg och när någon säger
 att det är grått ute förstår man att
 det är tråkigt väder. När det inte gäller
 väder är grått en fin färg som kan
 förgylla på många sätt. Hos mig får
 denna färg värma mina fötter när
 jag går i skogen och plockar svamp
 eller tar en promenad en sen höstkväll.
 Raggsockor kanske inte är så somriga
 men vare sig det är vinter eller sommar
 kan jag ta på mig raggsockor om det
 är lite kyligt. Jag tycker att detta klädesplagg
 och denna färg passar året om. 



Till jul ska jag sticka ett par sockor till min mormor då hon alltid har stickat till mig i alla år. Undra vilken färg som passar henne? Det får jag nog tänka på ett tag. 
Hoppas du får en härlig dag
/fru Stiernspetz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar