måndag 6 augusti 2012

Släkthelg

Nu var det ett tag sen jag skrev och det har sina skäl. Jag har jobbat mycket och när jag varit ledig har jag umgåtts med min man som också jobbar mycket. Men snart är det färdig-jobbat för denna sommar och dags för oss att lämna Småland. Det är med både sorg och glädje i hjärtat. Glädje för det ska bli kul att komma hem till vår lägenhet och träffa alla fina vänner. Sorg för att vi måste lämna släkt och vänner i vårt älskade Småland. Men det är fantastiskt att vi har två ställen med många fina minnen och vänner/släktingar.


I helgen har jag hunnit träffa många i min släkt. I fredags bakade jag blåbärsmuffins och sen for jag till mormor och morfar och bjöd dem på muffins och umgicks hela kvällen. De blev så glada att jag kom och jag blir så glad av att få vara med dem. I lördags träffade jag min syster, mamma och kusin. Vi köpte oss varsin glass och satt i den ljumma kvällen nere vid hamnen och njöt. Sist men inte minst. I går träffade jag mamma, pappa, mormor, morfar, min syster, kusin och moster nere vid havet där vi har vår båt. Vi satt och fikade och pratade en stund i den härliga sommarvärmen. Verkligen en härlig helg trots att jag jobbat mycket. 


Hoppas du haft en fin helg.
/fru Stiernspetz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar