torsdag 29 november 2012

Nu har snön lagt sig

Nu när snön har lagt sig är det dags att börja förbereda sig för jul och advent på riktigt. Till och med min man frågade om vi hade pepparkakor hemma igår och han är annars emot att börja med allt juligt före första december. Så snön gör verkligen sitt. Nu känns det som vinter och det gör mig glad i hjärtat.
I veckan bakade jag de första lussekatterna och de blev både fina och goda. Receptet hittade jag i boken "Kyrkkaffe - Bullar, böner och berättelser".
Har även hunnit med att göra den första kolan. Men den är tyvärr redan uppäten så får göra ny snart. Kolan är insvept i bakplåtspapper och tejp från Panduro. Genom att använda tejp istället för snöre blir det både snyggare och enklare.

Snart ska jag ta en promenad i den härliga snön.
Hoppas du får en fin dag!
/fru Stiernspetz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar