tisdag 8 januari 2013

Ett fantastiskt jullov i Småland

Nu var det länge sedan jag tittade in här och mycket beror på att jag varit hemma i Småland över jul och nyår och har ägnat mer tid åt familj, släkt och vänner än datorn.
Jullovet inleddes med bak av pepparkakor hos mina föräldrar. Mamma gör alltid pepparkaksdegen själv och det blir verkligen mycket godare än med köpt deg.
Julafton bjöd på solsken och massa snö. Det var vackert som på ett vykort.
Julafton spenderades som vanligt först hos mina kusiner med min släkt och sedan hos min mans familj. Det betyder mycket mat, mycket prat, mycket paket och många julgranar. Vi maxar verkligen julafton och jag är så glad att vi kan hålla kvar bådas traditioner.
Därefter blev det nyår och det firade vi med många fina vänner i stan. Jag, min man och vår vän J fick uppdrag att fixa efterrätt och det blev bland annat chokladpaj, mintchokladkaka och kokosrulltårta. Gott nytt år!!
Den sista bilden får symbolisera resten av vistelsen i Småland som var underbar precis som bilden och bestod av många promenader i naturen, umgänge med alla nära och kära där, dans på den årliga annandag-jul-konserten och mycket vila inför sista terminen innan examen.

Nu vill jag önska er alla en god fortsättning på det nya året
/ fru Stiernspetz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar