lördag 19 januari 2013

Jag är sedd och älskad

Idag var jag på kvinnofrukost i kyrkan och det var så bra och mysigt!
Tänk er, bara massa fina kvinnor tillsammans som äter god frukost, samtalar och får lyssna till ett fantastiskt föredrag om att vi är älskade och sedda för dem vi är. 

I dagens samhälle ska alla vara perfekta, ha den perfekta kroppen, det perfekta jobbet, den perfekta mannen, det perfekta huset... Är vi verkligen tillräckligt snygga, duktiga, ambitiösa för att bli älskade? Ja, alla är tillräckligt bra på att vara sig själv för att bli älskad för den man är. Gud har skapat oss unika och då ska vi också få vara det. Att bli älskad för den man är tycker jag borde vara en mänsklig rättighet då vi aldrig kommer bli någon annan än dem vi är. Gud älskar oss för dem vi är och därför är det dags att vi älskar oss och våra medmänniskor för dem vi och de är!

Mitt tips är att sätta upp en lapp på spegeln som säger: "Jag är älskad för den jag är!" Då påminns vi dagligen om att vi är älskade och kommer förhoppningsvis ihåg det hela dagen tills vi får läsa de orden igen eller höra dem från en nära vän eller släkting.

Hoppas ni får en fin lördag!
/fru Stiernspetz

2 kommentarer:

  1. Fint skrivet! Håller helt med dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Det är viktigt att påminnas om detta i det samhälle vi lever i. Ha en fin dag!

      Radera