lördag 20 april 2013

Äntligen vår!

Nu är äntligen våren här på riktigt! Solen skiner, det regnar istället för snöar, fåglarna kvittrar och jag har hittat både blåsippor och vitsippor. Idag fyller min morfar år och varje år brukar vi plocka blåsippor på hans födelsedag. Trots att jag inte kunde vara med och fira honom så kunde jag i alla fall njuta av fina blåsippor som i backen står, niger och säger att nu är det vår!


Idag har istället jag och min man träffat våra vänner J och L. Vi blev bjudna på god lunch hos dem och sedan tog vi en underbar promenad i solen längs havet och njöt av glass i solen. Tänk att man varje år blir lika glad för våren, det är fantastiskt.


Ikväll kommer vår vän J till oss så nu ska jag förbereda mat och annat gott.

Hoppas ni alla får en fin lördagskväll

fru Stiernspetz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar