tisdag 30 april 2013

Dans är livet!



Igår var det dansens dag och jag och min man begav oss till Münchenbryggeriet där det var gratis-prova-på-danskurser. När vi kom dit var aktiviteterna i full gång och det bara ryckte i mina muskler av dansglädje. Vi provade boogie woogie och det var fantastiskt kul! Nästan som Lindy hop som våra vänner E och F lärde oss när vi var hos dem nu i våras. Efter det fick man dansa fritt och då både buggade vi och provade våra nya dansskills i boogie woogie. Så fantastiskt kul att få dansa med min man och känna hur glädjen bara bubblar i mig. Dans är verkligen livet, förstår inte hur jag klarar mig utan det.


När vi kom ut igen efter att ha dansat oss alldeles svettiga höll det på att skymma över staden och vi vandrade sakta hemåt längs vattnet. Tänk att det kan vara så fint när en stad lyses upp av massa lampor och allt känns så lugnt och fridfullt. Härlig luft var det dessutom i den sköna vårkvällen.

Hoppas du får en bra dag idag och om du aldrig provat på att dansa så gör det, det är verkligen värt det!

fru Stiernspetz

1 kommentar:

  1. Tack för tipset, men jag har ingen Smartphone/Iphone så kan tyvärr inte medverka i tävlingen. Kul att du tittar in här på bloggen.

    SvaraRadera