fredag 3 maj 2013

Tonfisklåda

Oj, det är redan maj. Tiden bara flyger fram och maj-månad brukar alltid gå extra snabbt. Men när denna månad är över tar jag examen så det känns skönt att vara nära målet nu. Ska bli så härligt att få börja jobba även att jag verkligen uppskattar att studera.


I veckan lagade jag tonfisklåda. Världens enklaste och godaste maträtt. Fick den när jag gick på dagis och har varit fast sen dess. Tänkte dela med mig av detta recept som min mamma fick be vår kokerska om för jag och min syster slutade aldrig tjata om att vi ville äta tonfisklåda.

Tonfisklåda

8-10 kokta kalla potatis
2 burkar tonfisk
3 påsar bearnaisesås

Skala och koka potatisen dagen innan. Skiva den kalla potatisen. Gör bearnaisesåsen så som det står på förpackningen. Varva potatis, tonfisk och sås i några lager och avsluta med att hälla bearnaisesås överst. Grädda i ugnen på 200-225 grader i 30-40 minuter. Servera med majs. Smaklig måltid!

Hoppas detta ska smaka

fru Stiernspetz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar