torsdag 16 maj 2013

Köpenhamn

Idag skiner solen och det är så underbart! Längtar tills jag är klar med min uppsats så att jag kan njuta av solen på rätt sida om fönstren. Men snart är jag klar med hela min utbildning så det är bara att kämpa på fast jag hinner även drömma mig bort lite, till Köpenhamn.

Förra helgen var jag och två vänner på Ledarkonferens i Köpenhamn. Vi fick bo i en jättefin lägenhet i Köpenhamn med en grön port och rosor i fönstret. Vi kände oss som riktiga danskar när vi promenerade gatan fram. En dag gick vi ända in till kyrkan där konferensen hölls, en promenad på ungefär 45 minuter, men solen sken och det var så härligt. 



Tre fantastiska dagar med bra undervisning, härlig lovsång och trevligt sällskap. Träffade även sköna människor från Danmark, Finland och Norge. Så kul att bara få umgås och peppa varandra! Lunch åts alltid ute i solen och middag intogs ena kvällen på en parkbänk och den andra kvällen på en ekologisk restaurang. En sak som är säker är att danskarna är miljömedvetna. Det finns ekologiska affärer, varor, restauranger, mm och så cyklar alla! 



På vägen hem på lördagen stannade vi i Jönköping på fika hos K:s kompis. Trevligt och skönt att få sträcka på benen efter den långa bilresan. Hittade även en hel backe med visippor så vi plockade massor och tog med hem till huvudstaden.

Ja, det var lite om vår resa till Köpenhamn. Hoppas du får en fin dag!

fru Stiernspetz 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar